Sekapur Sireh Pembuka Bicara


Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan syabas dan tahniah kepada semua Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Telok Panglima Garang yang telah berjaya mengumpul maklumat serta menyediakan Laman Blog Kampung Telok Panglima Garang.

Harapan saya agar Laman Blog ini akan digunakan sebagai satu saluran maklumat terkini yang membolehkan orang ramai mendapatkan maklumat berkaitan dengan Kampung Telok Panglima Garang.

Dari aspek sejarah, Telok Panglima Garang merupakan pusat pentadbiran Mukim Telok Panglima dan pusat Dewan Undangan Negeri. Di mana Pekan Telok merupakan pusat perniagaan dan tumpuan kepada peniaga untuk memulakan perniagaan di pelbagai peringkat. Kedudukannya yang berada di tengah-tengah perjalanan Klang ke Banting mahupun dari Kuala Lumpur atau Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menjadi tarikan kepada usahawan dan pelabur.

Kemudahan prasarana yang lain seperti sistem perhubungan, kemudahan pendidikan, informasi teknologi dan kawasan yang menarik menjadi pemangkin untuk menarik minat dan boleh diekploitasikan untuk meninjau peluang ekonomi yang akan diwujudkan.

Akhir kata, saya mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah member kerjasama dan menyokong kami.

Sekian, Wassalam.

Tuan Abu Hassan b. Lebam
Ketua Kampung Telok Panglima Garang
22hb April, 2009

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2008 Kampung Telok Panglima Garang: Sekapur Sireh Pembuka Bicara | Original Template: Wordpress Themes | Modified By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top