Program Mencari Kemesraan Kampung Telok Panglima Garang

MATLAMAT PROGRAM

Bagi memperkukuhkan kepercayaan dan meningkatkan integriti masyarakat setempat terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat di Negeri Selangor Darul Ehsan, program mesra rakyat perlu diwujudkan di sesebuah lokaliti.

Selain daripada itu masyarakat secara melihat, mendengar dan memahami konsep pemerintahan dan tawaran yang diberi bagi memiliki status pemilikan hak yang sewajarnya diterima sebagai rakyat Negeri Selangor Darul Ehsan.

Berdasarkan kepada konsep ‘memberi dan menerima’ program ini dapat memberi impak yang besar kepada pemerintah setempat dan Kerajaan Negeri. Pihak pentadbir setempat memberi perkhidmatan kepada masyarakat dan pada masa yang sama pentadbir akan menerima kembali kepercayaan dan sokongan dari masyarakat.

KONSEP PROGRAM


‘Mencari’

Program ini diadakan untuk menarik semua golongan sasar seperti Warga Emas, Ibutunggal, Fakir/Miskin, bekas pekerja industri, pekerja ladang dan semua bayi kelahiran Selangor untuk didaftarkan dan dirujuk kepada organisasi terbabit. Ini menjelaskan maksud atau tujuan program ‘Mencari’.


‘Kemesraan’

Program ini akan menjelaskan secara terperinci kepada masyarakat setempat mengenai setiap tawaran yang diberi oleh Kerajaan Negeri Selangor dan bantuan dari organisasi yang terlibat. Secara tidak langsung pemahaman tujuan pentadbir negeri dapat difahami dan bibit ‘Kemesraan’ dapat diwujudkan di kalangan hati masyarakat.
Yang Berhormat Rodziah Ismail Exco Kebajikan dan Kebudayaan, Hal Ehwal Wanita, Sains Teknologi dan Innovasi akan merasmikan program ini.

Jumpa anda di Padang Awam Telok Panglima Garang pada jam 9.0 pagi ~ 3.30 petang.

Datang beramai-ramai.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright @ 2008 Kampung Telok Panglima Garang: Program Mencari Kemesraan Kampung Telok Panglima Garang | Original Template: Wordpress Themes | Modified By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top